Image Hosted by ImageShack.us


.

feedburner

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Rindu Rekreasi 4WD



Bila dah lama tak masuk hutan, memang terasa rindu benar pada suasana damai di rimba. Mandi sungai yang jernih dan sejuk airnya. Pasang khemah, memasak secara ala-kadar dengan kawan-kawan. Dan keseronokkan memandu 4WD di laluan lasak dan mencabar.

Sapa-sapa yang biasa masuk hutan, kalau dah lama tak masuk hutan mesti bersetuju dengan pendapat aku ini. Seronoknya terasa lain macam. Kadang-kadang rasa tak nak balik ke Kuala Lumpur.

Pada sebelah malam, kalau kena hari hujan, kita memandu 4WD naik ke bukit dalam keadaan jalan yang tidak menentu dan licin, memang kegemaran aku. Bila 4WD tak lepas naik, terpaksalah kita tarik kabel winch lalu anchor pada pokok dan mula lakukan winching. Di sinilah ujian sifat kejantanan kita.

Kalau kena 4WD itu menggelusur ke bawah, terpaksalah cepat-cepat hadang dengan 4WD kawan atau gunakan snatch-strap diikat pada pokok supaya 4WD kita tak jatuh.

Lagi satu yang paling seronok bila kita terpaksa berkhemah pada malam hari di tempat yang kita tak tahu keadaannya. Risau kalau-kalau ada binatang buas atau ular tedung. Namun semua itu kita hadapi dengan semangat kelelakian.

Dah tiga empat hari duduk dalam hutan, bila balik ke rumah barulah terasa penat. Tidur pun tak nak diganggu.

*Mari kita masuk hutan!*



0 comments:

Post a Comment